Tester

För att jag som din personliga tränare ska få chansen att lära känna din kropp och sedan kunna sätta upp mål tillsammans med Dig, så är det nödvändigt att få reda på din fysiska kapacitet.

Tester utförs på din kondition, löpteknik (alternativt), stabilitet, styrka och uthållighet.

 

 

 

Kalipermatare

Kalipermätning

Utöver dessa så tillkommer även Kalipermätning.

Det är ett väldigt mobilt och proffsigt mätinstrument som mäter underhudsfettet i kroppen.

Jag utgår från 4-punktsmätning. Mätningarna utförs på triceps, biceps, rygg och mage. På så sätt så får jag reda på din fettprocent.

Kalipermätning kan självklart utföras senare under resans gång till Ditt mål för att hjälpa dig med ytterligare motivation.

 

 

 

Omfangsmatning

Måttband

Måttband med omfångsmätning är ett otroligt bra redskap för att få en blick på utvecklingen under resans gång.

Mätningarna utförs uppifrån och ner:

Överarm, byst, midja, rumpa, lår och vad.

Mätningar kan man göra hemifrån, med en familjemedlem eller partner.

 

 

 


Styrketest2Fitnesstest

I detta området så finner vi styrka, uthållighet och stabilitet.

Dessa tre lägger jag, som din personliga tränare ner mycket energi på.

För att få reda på din styrka, så utförs tester där din maximala styrka prövas

Uthållighet innefattar tester där Du använder din kropp som vikt, samt detta utförs med många repetitioner.

Stabilitet ingår i både styrka och uthållighet.

Det är otroligt viktigt att så fort man utför övningar, är att man är medveten om att kroppen mår bra under tiden, likaså fria luftvägar förekommer.

uthallighet2

Bålträning är otroligt viktigt för alla. Det är så vi bygger upp en stabilitet.

Med ökad stabilitet så stärks mage, ländrygg. Du skapar ett skydd för dina inre organ, med tanke på att det finns några skelettben som utför det.

Bättre hållning, fastare kropp och högre fettförbränning kommer gynnas av bålträning.

Snedbelastning minskar.

 

 

 

 

 

Lopteknik2Kondtion2Löpteknik

Detta är för den som är intresserad gällande löpning i barfotaskor.

Under testet så går jag igenom hållning, andning, dämpning, placering utav ben och fot.

På plats finns barfotaskor i alla storlekar, som går att testas under träningspassets gång.

Rätt sko och löpteknik ser till att Du inte belastar knät och omvandlar betydligt mindre energi.